Doseg električnega kolesa je razdalja, ki jo lahko prevozite na eno polnjenje. Pogosta težava je, kako oceniti obseg električnega kolesa. Vse električne kolesa so oglaševana z določenim obsegom. Vendar so ti oglaševani obsegi pogosto netočni. Včasih so celo pretirani in so lahko celo štirikrat višji od resničnosti. Tukaj je vodič, ki vam bo pomagal določiti pravi obseg električnega kolesa.
Dejavniki za
razpon električnih koles
Če malo pomislite, je nemogoče, da bi bile trditve o obsegu električnih koles popolnoma natančne. Obstaja preveč dejavnikov, ki lahko vplivajo na obseg in se razlikujejo od osebe do osebe. Ti dejavniki vključujejo:
- koliko tehta kolesar (daljši obseg boste imeli, če tehtate 100 funtov kot če tehtate 400 funtov);
- kakšno raven pomoči izbere kolesar;
- teren, po katerem kolesarijo (dobili boste manjši obseg v francoskih Alpah kot v saharski puščavi);
- količina prtljage, ki jo prevažajo;
- kako hitro se vozijo (1/3 hitreje = polovica obsega);
- kako močno poganjajo;
- kolikokrat se ustavijo in začnejo (vožnja navkreber bo še posebej izčrpala moč);
- vremenski pogoji;
- temperatura (na toplem sončnem dnevu bodo prejeli približno 15% večji obseg iz baterije kot pozimi);
- tlak v pnevmatikah (kot pri običajnih kolesih, mehke pnevmatike = manj učinkovitosti = manj prevožene razdalje za porabljeni vir moči);
- vrsta baterije, ki jo uporabljajo;
- koliko stara je njihova baterija (baterije s časom izgubijo moč);
- velikost motorja na kolesu (veliki motorji so zabavni, vendar očitno porabijo več moči);
- kako hitro se vozijo.
Na primer, če se odločite, da ne uporabljate nobene pomoči, ker ste na ravnem terenu in se počutite močni, je obseg vašega električnega kolesa tako daleč, kot lahko greste, preden se sesujete. Za nekatere ljudi to lahko pomeni 200 milj, za druge pa morda le 20. Po drugi strani, če ves čas uporabljate najvišjo raven pomoči in ste na zelo hribovitem terenu, se lahko hitro izprazni baterija. Na primer, če imate litij baterijo, boste nadaljevali veliko dlje kot če imate nikljevo-kadmij baterijo, saj imajo litij baterije večjo energijsko gostoto. Oglejte si moj prispevek o tem, kako izbrati pravo vrsto baterije za vaše električno kolo.
Moč baterije proti moči motorja
Pomnite, da se morata velikost baterije in moč motorja na električnem kolesu dobro ujemati, da dosežete optimalen obseg. Kot splošno pravilo poiščite nastavitev, v kateri je kapaciteta baterije v vatnih urah enaka moči motorja v vattih. Takšna nastavitev bo imela največji obseg, saj motor ne bo preobremenil baterije. S tovrstno nastavitvijo morate biti sposobni doseči vsaj eno uro maksimalne pomoči.
Kot primer, vrhunska BionX PL 350 HT DT L je imela baterijo z 355 vatnimi urami (36 V/9,6 amper-ur). Tako je bila zmogljivost motorja in zmogljivost baterije v vatnih urah skoraj enaka, baterija pa je bila oglaševana z impresivnim obsegom 56 milj (90 km). Vendar v resnici ne bi mogli prevoziti 56 milj v eni uri na večini električnih koles (razen če bi se spuščali z Everesta). Upoštevajte, da je veliko električnih koles omejenih na 20 milj (32 km) na uro. Tako bi 56 milj verjetno dosegli v približno treh urah in zagotovo ne bi uporabljali celotne pomoči ves čas – veliko kolesarjenja bi bilo potrebne tudi!
Najpomembnejši dejavnik je kapaciteta baterije
Večina ljudi si želi imeti najmočnejši kolesni motor, ki si ga lahko privoščijo. Vendar moč motorja vpliva samo na to, kako hitro se lahko odpeljete in kako dobro se lahko vzpenjate. Ne nujno vpliva na to, kako daleč lahko greste. Najpomembnejša spremenljivka pri določanju obsega električnega kolesa je kapaciteta baterije. Velikost baterije je neposredno analogna velikosti rezervoarja za gorivo avtomobila. Kapaciteta baterije se običajno meri v vatnih urah. Vatne ure = amper ure x voltaža (to pomeni, da je moč enaka temu, kako dolgo se bo tok uporabljal za potencial baterije, pomnožen z možnostjo baterije).
Vatni Ur proti Amper Uram
Opomba: ko gledate oglase za električna kolesa, boste morda naleteli na tiste, kjer je kapaciteta baterije preprosto navedena v amper urah. To ni dovolj, saj ne vključuje napetosti, zato ne odraža resnične energijske zmogljivosti. Če je kolo oglaševano z 36-voltno baterijo s kapaciteto 9 amper ur, potem je dejanska zmogljivost baterije 9 x 36, to je 324 vatnih ur (zapisano kot 324 Wh). Vatne ure so pomembne, saj določajo obseg vašega kolesa, to je, kako daleč lahko greste.
- Kolo A ima 24 voltno in 20 Ah baterijo = 480 vatnih ur.
- Kolo B ima 48 voltno in 10 Ah baterijo = 480 vatnih ur.
- Kolo C ima 24 voltno in 6 Ah baterijo = 144 vatnih ur.
Kolesi A in B imata podobno količino energije. Če imata kolo A in kolo B enake motorje in kolesarje, se bosta obnašala na zelo podoben način. Kolo z višjo napetostjo baterije bo pospešilo hitreje in se s tem bolje vzpelo – vendar bo to šlo na račun nekaj te energije. Po drugi strani kolo C ne bo šlo tako daleč. Ob upoštevanju vsega zgoraj navedenega vam bo pomagalo pri oceni oglaševanja proizvajalcev in njihovih trditev za baterije. Na splošno želite baterijo z vsaj 200 vatnimi urami.
Naredite svoje domače naloge
Za začetek je varno predvidevati, da je obseg nižji od tistega, kar pravi proizvajalec. Oglaševani obsegi temeljijo na laboratorijskih pogojih, vi pa ne boste kolesarili v laboratoriju. Poleg tega ima proizvajalec veliko prostora, da si izmisli katerikoli obseg, ki ga želi, saj ni mednarodnega standarda za izračun obsega električnih koles, kot obstaja v ZDA za izračun ocen porabe goriva EPA (Agencija za varstvo okolja). In celo realne kilometrine avtomobilov se ne ujemajo z EPA ocenami, čeprav so strogo kontrolirane. To je zato, ker je toliko spremenljivk okoli tega, kako ljudje v resničnem svetu vozijo prave avtomobile, in smešno je misliti, da bi lahko dosegli popolnoma natančno oceno pričakovanih prevoženih milj na galon. In ko gre za električna kolesa, ni standarda za nadzor proizvajalcev, zato je praktično še vedno divji zahod, ko gre za trditve o obsegu. Tako lahko storite največ, kolikor je mogoče. Če kupujete pri uglednem, strokovnem prodajalcu električnih koles (in resnično bi morali), vprašajte prodajalca, kako je bil obseg izračunan in pod kakšnimi pogoji (kakšna raven pomoči je bila uporabljena in koliko je kolesar poganjal). Lahko vprašate prodajalca tudi, ali so kolo sami preizkusili in uspeli doseči oglaševan obseg.
Motorji s pogonom na verigo proti motorjem s pogonom na pesto
Razmislite tudi o vprašanju obsega glede na vrsto motorja, ki ga kupujete (vse o različnih vrstah motorjev za električna kolesa si lahko preberete tukaj). Na primer, obstaja dober argument, da motorji s pogonom na verigo…